Pages

Saturday, November 13, 2010

Bermusafir, pastikan nawaitu kerana Allah~

-tengok laman web pun dah tau sape punye gambar ;) 
Ustaz Azhar dgn trademark 'JKK'. cdt utk beliau-

Mula menulis sambil dengar muzik 'pot elegance of the pachelbel+tazkirah ringkas dari radio Hpa.fm. ^_^ Macam tau-tau je.. motivasi diri secara langsung. Entry kali ni mungkin ringkas dan santai. Berkenaan 'permusafiran hidupku'.

Sedari kecil, aku suka berdikari. Jauh dari keluarga. Bukan bermaksud aku meminggirkan keluarga, tapi hidup bermusafir banyak mengajar aku erti sebuah kehidupan. Bermula di SHAMS, aku tinggal di hostel. Kemudian, ke Kolej Matrikulasi Kulim (KMK). Berada di Kedah selama setahun setengah. Permusafiran diteruskan ke bumi Murabbi, UPSI. Berada di Perak selama 4 tahun termasuk praktikal selama 5 bulan. Sepanjang tempoh di sana, kerapkali aku bermusafir di negeri-negeri sekitar semenanjung. Habis praktikal, aku berpeluang ke Sabah. Musafir lagi.. ^_^. Dan yang terkini, masih menanti En. posmen untuk musafir seterusnya. Jumaat posmen cuti. Berkemungkinan esok. Wallahu'alam.

apepun, moga tempat itu adalah tempat yang diberkahiNya. Dan semoga aku bermanfaat untuk Islam walau dimana aku berada.

"mencari kualiti masa sepanjang berada dengan keluarga, moga mereka berada dalam rahmat dan redha Allah sentiasa".


p/s: 17&18hb, musafir ke Kelantan untuk menghadiri program multaqa murabbi. Semoga selamat semuanya.. ;)


2 comments:

MiSS WaNa HeRMan said...

selamat bermusafir kak...
dpt posting kat mana kak kinah?

khaulah mujahidah said...

Terima kasih dik..;)
Alhamdulillah, kak dapat KL.