Pages

Friday, June 10, 2011

Dari kecil hingga dewasa~

-memori ketika di SKK-

BismiLlahi walhamduliLlah...

Entry khas buat seorang sahabat sempena hari istimewa beliau. (",)

Saya masuk ke SKK ketika darjah 2. Kami mula sekelas ketika darjah 3 hinggalah darjah 6. Dia antara rakan baik saya. Kami satu team netball. Dia 'C', saya 'WD'.. Sentiasa bersama ketika 'training'.. Dan dia adalah pesaing paling utama dalam akademik. Setiap kali 'exam', kami bersaing.. Kalau dibandingkan dengan sekolah menengah, saya lebih suka sekolah rendah.. persaingan dalam kalangan 'budak-budak' yang menyeronokkan.

Dapat result UPSR, kami mula membawa haluan masing-masing. Awalnya, KOSPINT adalah pilihan utama. Namun, pilihan keluarga.. saya melanjutkan pelajaran ke SHAMS, bumi tarbiyyah. Dan dia berjaya ke KOSPINT, kemudian bertukar ke SS. Sekali lagi, kami dipertemukan dalam majlis anugerah pelajar ketika PMR.

Kini, masing-masing sudah bergelar pendidik. Dia di Johor, dan saya di KL. Setelah bertahun-tahun, akhirnya kami dipertemukan di hari bahagianya iaitu pada hari ini, 10 Jun bersamaan 8 Rejab 1432h.

Barokallahulakuma wabaroka'alaikuma wajama'abainakuma fii khoir.. buat;

NORDIANA & zauj <3

No comments: