Pages

Wednesday, October 28, 2009

hasrat~




BismiLlahi wal hamduliLlah...


terasa lama tidak menulis di laman sesawang nh.. hampir2 aku mengambil keputusan untuk private blog ni dalam suatu jangkamasa yg agak lama. tapi, perancangan aku gagal lagi.. ada sebab aku kembali menulis, walaupun entry2 dalam laman ini bukanlah totally bersifat 'ilmiah'.. menulis boleh jadi untuk mencari kekuatan dalam diri..terpulang pada sudut pandang masing2.. cuma, jgn terlalu suka menjudge seseorang individu andaikata apa yg ditulisnya bukanlah mengikut selera bacaan anda. 


apa yg aku fikirkan ???


diakhir2 pengajian, terlalu banyak benda yg aku fikir.. perancangan ttg masa depan dtg bertalu2.. 'nak kena susun ikut folder tersendiri'..soal bisnes, sambung belajar, travel, dan macam2.. 

"percaturan hidup untuk suatu jangka masa memerlukan perancangan yang rapi.."
"..dan disebabkan itu.. aku mahukan pengurusan hidup yg teratur.."
"...bukan main redah je.."

 act.aku dh xsabar nak pergi sana.. :)


mak kate : "nanti tunggu ayah pencen.. kita pergi satu family"
aku kate  : (tak kate ape) -senyum sinis- 'aku still berkeras dgn keinginan tu'


dan hari ini.. aku masih meletakkan harapan yg tinggi untuk berada di sana dalam masa terdekat. mungkin tahun depan, takpun tahun lagi satu.. ada sesuatu yg perlu aku tunaikan di sana.. huh! rindu dtg bertandang lagi..


 perkahwinan

mabruk ustz Dzulkhairi (mantan presiden gamis)!
tak lama lagi beliau akan mendirikan rumahtangga dengan kak raihana..
dari ana : " moga dipermudahkan segala urusan... dan diberkati"


~selamat membina keluarga yg penuh rahmat, mawaddah dan sakinah~


kehebatan seseorang terlalu subjektif untuk kita nilai sepenuhnya.. jadilah seperti Uwais AlQarni, 'terkenal dilangit..tidak dibumi'. terkadang, kita menilai seseorang kerna hebat jawatannya, kdg2 kerna gah tuturnya di pentas politik, kdg2 kerna penampilan yang mempesonakan,.. bila kahwin;


"wahh..hebatnya.. pengarah kahwin dengan timbalan pengarah"


ya.. dari suatu sudut kehebatan itu diukur sesetengah individu kerna jawatannya... namun, kn lebih elok.. jika yg dipandang hebat itu adalah keperibadian yg mulia.. org yg tidak dikenali bukan bermakna mereka tidak hebat.. nilaian disisi Allah itu adalah yg plg utama..

"alangkah bertuahnya aku, jika Allah menilai diriku hebat disisiNya.." 




astaghfiruLlahal adzhim.. nasihat khusus untuk diriku sendiri.. 




waalahu'alam







No comments: