Pages

Monday, September 27, 2010

Takziah atas pemergian Tokoh Pendidik Islam ke Rahmatullah



 Takziah buat keluarga Almarhum Dato` Kaya Bakti Ustaz Dahlan @Dahaman b Mohd Zain (UDMZ), Mudir Ma`had Attarbiyah Al-Islamiyah, Tunjung, Perlis (MATRI) yang telah kembali ke rahmatullah pada hari Sabtu 18 September 2010 di rumah beliau di Kg Kerisik sejurus dibawa pulang dari Hospital Tuanku Fauziah setelah 41 hari dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi Jantung (CCU).

..........................................

Hari ini baru tergerak hati nak letak entry tentang pemergian arwah. Sekadar makluman kepada pengunjung blog untuk sama2 kita sedekahkan Al-Fatihah.

Ketika aku berusia 12 tahun, aku teringin benar nak masuk MATRI. Sebab musabab utama, 3 orang sepupu aku bersekolah di sana. memang beriya benar time tu sebab nak ikut sepupu. Tapi bila dapat je result exam, semua berubah. Budak kecik tak pandai nak buat keputusan, jadi kuasa veto terletak pada ibu bapa. Akhirnya, aku ditempatkan di SHAMS sampailah tingkatan 5. Cantikkan percaturan Allah. Pasti ada hikmah disebalik apa yang ditakdirkan untuk setiap hambaNya. Dan aku sendiri belajar dari pengalaman lepas, esp. ketika berada di SHAMS.

entry ni hadir tanpa dirancang. tak tahu bila lagi aku akan menulis. Bila dah lama tak menulis, susah nak cari rentak untuk olah idea. kesian follower aku.. ;)

okeh, jumpa lagi. insyaAllah.

doakan aku, moga kembali dengan semangat yang lebih baik.

No comments: